تحقیق و پایان نامه

تحقیق و پایان نامه و کار آموزی

تحقیق و پایان نامه

تحقیق و پایان نامه و کار آموزی

تحقیق و پایان نامه و کار آموزی

بایگانی

۵۲ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

اقدام پژوهی درباره انشاء نویسی

اقدام پژوهی درباره انشاء نویسی

فهرست مطالب
 چکیده 
مقدمه 
بیان مساله 
تعریف واژگان و مفاهیم
انشا چیست؟ 
پیشینه علمی
گردآوری اطلاعات شواهد 1
اجرای طرح جدید و نظارت بر آن
گردآوری اطلاعات شواهد 2
ارزش یابی تاثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار
نتیجه گیری
پیشنهادات
منابع

چکیده
نوشتن و انشا نعمت عظیمی است که با هیچ نعمت دیگری قابل مقایسه نیست. خداوند تبارک و تعالی دو نعمت اساسی خواندن و نوشتن را در سوره مبارکه علق، بیان فرموده است. از این نکته می توان استفاده کرد که برای خوب نوشتن باید بتوان خوب خواند و خوانده ها را خوب فهمید تا بتوان نوشت.
در پایان این پژوهش نتایج زیر بدست آمد :
دانش اموزان به درس انشا علاقه مند شدند.
اکثر فراگیران در درس انشا فعال شدند.
کلاس ها برای معلمان دیگر خسته کننده و ملال آورنبود.
در میان دانش اموزان و معلمان بیشتر شد.
این شکل کار زمینه های رشد اجتماعی فراگیران را نیز فراهم می سازد
انسان های  متفکر و خلاق و نقاد را به بار می آورد.
عادت به مطالعه و بررسی و تحقیق را را نیز فراهم می سازد.
گنجینه لغات فراگیران افزایش می یابد.
افزون بر نگارش ، مهارت سخن گفتن بسیاری از آنها بهبود خواهد یافت.
خلاقیت فراگیران را افزایش یافت.


مقدمه:
انسان تنها آفریده ای است که می تواند منظور خود را با زبان و به وسیله نمادهای کلامی و گفتاری، به دیگران انتقال دهد. او یاد گرفت که از تصاویر نیز به عنوان نمادهای ارتباطی استفاده کند و دوباره آموخت که بنویسد. واقعاً قابل تحسین است که انسان گفتن را به نوشتن تبدیل کرد و این یعنی ثبت و ماندگاری کلام و گفته ها. شاید اگر کلام خداوند هم در ادیان مختلف، نوشته نمی شد، به شکل امروزی در اختیار جامعه قرار نمی گرفت
نوشتن و انشا نعمت عظیمی است که با هیچ نعمت دیگری قابل مقایسه نیست. خداوند تبارک و تعالی دو نعمت اساسی خواندن و نوشتن را در سوره مبارکه علق، بیان فرموده است. از این نکته می توان استفاده کرد که برای خوب نوشتن باید بتوان خوب خواند و خوانده ها را خوب فهمید تا بتوان نوشت. این منطقی است که هر کسی خوانده اش را خوب بفهمد، می تواند آن را به زبان خودش، خیلی خوب بنویسد. .
(انشا درس روییدن در خود-رئوفی 1390)
 اگر معلمان جامعه به تفکر خلاق و منطقی و انتقادگر معتقد و متصف بوده و در پی اعمال این تفکر باشند، بالطبع باعث انتقال به افراد تحت آموزش خود شده، آنان نیز به صورت نسبی به این گونه اندیشیدن مسلح می شوند




  • nazi nazeli
  • ۰
  • ۰

گزارش کارآموزی شرکت فنرسازی لول

گزارش کارآموزی شرکت فنرسازی لول

چکیده 
 در دوره ی کارآموزی بخش های مختلف شرکت از جمله بخش برنامه ریزی تولید و نگهداری تعمیرات مورد بررسی قرار گرفت و نتایج آن در گزارش کارآموزی ذکر شد .
برنامه ریزی تولید رویکرد کلی بخش تولید شرکت و استراتژی های مناسب آن را برای حجم تولیدات و میزان منابع انسانی و مواد مورد نیاز آینده مشخص می کند . برنامه ریزی تولید این شرکت از نوع کششی می باشد ، که در این نوع برنامه ریزی براساس میزان تولید و فروش امسال میزان فروش و تولید برای سال بعد نیز پیش بینی می شود . در بخش برنامه ریزی تولید برنامه ی هفتگی تولید تدوین می شود و بخش تولید نیز موظف است برنامه هفتگی توقفات و تولیدات را در اختیار بخش برنامه ریزی تولید قرار دهد تا در صورتی که که تولید شرکت از برنامه ی تدوین شده عقب تر باشد ، علل عقب افتادگی بررسی شود و برای رفع این علت ها و رسیدن به میزان تولید مورد نیاز برنامه ریزی دقیقی صورت بگیرد .
 بخش دیگری که مورد بررسی قرار گرفت ، بخش نگهداری و تعمیرات ( نت ) بود که این بخش از لحاظ ساختار و جایگاه سازمانی مورد بررسی قرار گرفت . پیمانکاران در صورتی که نیروی کافی و یا مهارت کافی برای انجام امور نت وجود نداشته باشد بخشی از این امور را در دست می گیرند . در بخش دیگری نیز به بررسی عوامل تاثیر گذار و انتخاب مهم ترین فاکتور ها برای انتخاب کارکنان بخش نت پرداخته شد .

فهرست مطالب
  چکیده 
فصل اول : معرفی شرکت فنر گستر قزوین 
فصل دوم : بررسی وظایف بخش برنامه ریزی تولید 
2-1- مقدمه 
2-2- کاربرد فنر 
2-3- روشهای تولید فنر 
2-3-1- روشهای سنتی 
2-3-2- روش های مدرن و امروزی
2-4- انواع روش های مدرن و امروزی
2-4-1- توسط دریل دستی و میله های مخصوص 
2-4-2-  به کمک ماشین تراش معمولی 
2-4-3- به کمک قرقره های مخصوص
2-4-4- به کمک ماشین های تولید مخصوص فنر (ماشین های NC و CNC 
2-5- برنامه ریزی تولید در شرکت 
2-6- انواع سیستم های برنامه ریزی تولید 
2-6-1 سیستم برنامه ریزی و کنترل تولید فشاری 
2-6-2- سیستم برنامه ریزی و تولید کششی
2-7- تفاوت سیستم برنامه ریزی کششی و فشاری 
2-8- بررسی سیستم های تولید شرکت 
2-9- پیش بینی فروش در واحد برنامه ریزی تولید 
2-10- برنامه تولید هفتگی 
2-11- گزارشات هفتگی بخش تولید برای برنامه ریزی تولید 
2-12- نتیجه گیری 
فصل سوم : جایگاه نگهداری و تعمیرات در این شرکت 
3-1- مقدمه 
3-2- سیستم نت مستقر در شرکت 
3-2-1- سازمان نت متمرکز 
3-2-2- سازمان نت غیر متمرکز 
3-3- مزایا و نارسایی های انواع سیستم های متمرکز و غیر متمرکز 
3-4- نحوه ی ارتباط با پیمانکاران 
3-5- مهمترین پارامتر ها در انتخاب کارکنان نت 
3-6- میزان ارتباط بخش نت و تولید 
3-7- جایگاه بخش نت در چارت سازمانی شرکت 
3-8- نتیجه گیری 
منابع و ماخذ 







  • nazi nazeli
  • ۰
  • ۰

رابطه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و اعتماد به نفس

رابطه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و اعتماد به نفس

چکیده
اهمیت اعتماد به نفس برای کسانی که با کودکان و نوجوانان سرو کار دارند امری روشن است مشکل است بتوان ارتباط نزدیکی با کودکان داشت ولی از باورهای مهم آنان در مورد خودشان غافل بود اخیراً به نظر می رسد که اعتماد به نفس یک موضوع عموم پسند باشد که مقبولیت آن همچنان در حال افزایش است کتابهای مختلف برای والدین ، معلمان با مشاوران وخود کودکان ونوجوانان بر نیاز به داشتن اعتماد به نفس تأکید دارد.
اعتماد بنفس و یا احساس ارزشمندی یکی از نیازهای اساسی و اولیه بشر است,اعتماد بنفس در چگونگی کیفیت اعمال و رفتار بشر در تمامی مراحل زندگی  نقش مهمی بازی میکند.مطالعه های تاثیر اعتماد بنفس بالا را در بهبود عملکرد و ارضای شغلی ,اجتماعی,خانوادگی و حفظ بهداشت و سلامت جسمی و روانی در مراحل مختلف سنی نشان میدهد.
اعتماد بنفس پایین یکی از معضلات روانی بشر به خصوص در سنین نوجوانی و اوایل جوانی است.زیرا در بین گروه های مختلف سنی اعتماد بنفس در دوره نوجوانی با توجه به تغییرات جسمی و روانی و شکلگیری شخصیت و بحرانهای مختلف آسیب پذیر تر است.عدم وجود اعتماد بنفس میتواند مشکلات متعددی از جمله درگیریهای اجتماعی,افت تحصیلی,امادگی جهت ابتلا به انواع اختلالهای روانی بخصوص افسردگی و خودکشی,اضطراب و اعتیاد بوجود آورد.
کلید واژگان : اعتماد به نفس – دانش آموز – پیشرفت تحصیلی

مقدمه
وضعیت موجود:
اینجانب .............. دبیر ریاضی مقطع ............. ، دارای مدرک لیسانس ریاضی، مدت ......... سابقه خدمت در آموزش و پرورش را دارم .در حال حاضر مدرسه تثبیتی من آموزشگاه ............واقع در شهرستان ................ می باشد . 
از همان ابتدا متوجه شدم که دخترانِ دانش آموزم دچارعدم اعتماد بنفس و خود ناباوری هستند.با خیلی از سوالها و دغدغه های انها روبرو شدم.سوالهای کلیشه ایی که ریشه در تربیت و فرهنگ خانواده هایشان داشت...مانند:برای چه درس بخوانیم؟ایا خواندن این درسها آینده مان را تغییر خواهد داد؟ویا این درسها به چکار ما می ایند؟؟؟...
در طول این سالها همیشه تلاشم بر این بود که رابطه ایی دوستانه با دانش آموزانم داشته باشم و بهترین جوابها را برای پرسشها یشان پیدا کنم.با تشویق و بالا بردن روحیه سعی در تقویت اعتماد بنفسشان داشتم که تا حدود زیاد در این امر موفق بودم و دیدن موفقیتهای تحصیلی دانش آموزانم همواره برایم بهترین پاداش بوده است.

فهرست مطالب پژوهش
چکیده
مقدمه 
تعریف واژگان 
ابزارهای تحقیق
یافته های علمی 
پیشینه تحقیق 
تجزیه و تحلیل
راه حل های ارائه شده 
دلایل انتخاب راه حل
توصیف اقدامات انجام شده پس از تصمیم گیری
نتایج بدست آمده
جمع بندی
منابع





  • nazi nazeli
  • ۰
  • ۰

اقدام پژوهی بهبود وضعیت انضباطی دانش آموزان

اقدام پژوهی بهبود وضعیت انضباطی دانش آموزان

فهرست مطالب
چکیده
مقدمه :توصیف وضعیت و تبیین مسئله 
شواهد 1
تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها
تفسیر
اجرای راهکار های پیشنهادی و نظارت بر آنها
گردآوری شواهد 2
ارزشیابی تأثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار
پیشنهادات
فهرست منابع 

چکیده 
اینجانب ………….. دارای مدرک ………………، معاون آموزشی مدرسه ………. شهرستان ……… ، دارای …………… سابقه خدمت در آموزش وپرورش هستم . شاکر خداوند مهربانی هستم که لطفش را هیچ‌وقت از بنده‌اش دریغ نمی‌ورزد و افتخار می‌کنم که بتوانم راهرو و ادامه دهنده راه انبیا و اولیای الهی باشم و نور دانش و توانایی را در این دانش‌آموزان میهن اسلامی شعله ور نمایم.
با نام و یاد یگانه ایزد توانا از آنجا که مسأله اخلاق و تربیت از نظر اجتماعی و آموزشی و از دیدگاه دین مبین اسلام بسیار مورد اهمیت می باشد و اینجانب نیز نسبت به این موضوع حساسیت خاص خصوصاً در زمینه ی دانش آموزان داشته ام و از آنجایی که رشته مورد تدریسم نیز دینی وعربی است که خود اخلاق و تربیت سرلوحه کارش می باشد و از جهت دیگر دانش آموزان کلاس دوم سال تحصیلی 91-92 را از این نظر ضعیف و کم انگیزه دیدم و برخی کارهای غیر هنجار از جمله تقلب در کلاس، بی انگیزگی در یادگیری و بی حوصلگی در تحمل کلاس و . . . در بین این دانش آموزان دیده می شد، بر آن شدم تا منشأ این مشکلات را پیدا کنم. و در این راه از راه های متفاوتی استفاده کردم و اقداماتی انجام دادم از جمله تهیه تعدادی عکس از وضع نامطلوب و مطلوب کلاس، گرفتن آزمون هایی در زمان وضع نامطلوب و مطلوب، گرفتن نظر دانش آموزان در هر دو شرایط، نظرخواهی از همکاران و مدیریت به طریقه پرسشنامه در رابطه با این موضوع، رفتن به اردو همراه با بچه ها در جهت رفع مشکل، تشکیل جلسه شورای اولیاء و مربیان این کلاس و کمک گرفتن از والدین این بچه ها. و با توجه به شواهد موجود و وقت اندکی که در این راه در اختیار داشتم شروع به کار کردم و متأسفانه آن تغییر شگرف حاصل نشد اما تغییرات نسبی بدست آمد. 
 
«مقدمه : توصیف وضعیت و تبیین مسئله»
اینجانب ………….. دارای مدرک ………………، معاون آموزشی مدرسه ………. شهرستان ……… ، دارای …………… سابقه خدمت در آموزش وپرورش هستم . شاکر خداوند مهربانی هستم که لطفش را هیچ‌وقت از بنده‌اش دریغ نمی‌ورزد و افتخار می‌کنم که بتوانم راهرو و ادامه دهنده راه انبیا و اولیای الهی باشم و نور دانش و توانایی را در این دانش‌آموزان میهن اسلامی شعله ور نمایم.
با توجه به شواهدی که داشته ام مسئله مورد نظرم که مشکل اخلاقی و انضباطی و درسی دانش آموزان دوم است به قرار زیر می باشد:
1- در روزهای آغازین سال تحصیلی متوجه برخی بی انضباطی و بی انگیزگی هایی از جانب تعداد کثیری از دانش آموزان کلاس که حدود 25 نفر هستند شدم به حدی که این مسئله نوعی گریز و بیزاری از این کلاس به من القا کرد. اما بعد از دو سه جلسه متوجه شدم که دانش آموزان کمی آرامتر و متمایل تر به کلاس شده اند و کمی جو کلاس رو به دوستی و درس پیش می رود و به این نتیجه رسیدم که می توان از در دوستی با ایشان وارد شد و برای مثال یک مرتبه یکی از آنها علیرغم قوانین مدرسه موبایل آورده بود که من علیرغم متوجه شدن چشم پوشی کردم و اگرچه شاید این کار من از نظر اولیای مدرسه جالب و صحیح نبود اما مرا در جلب اعتماد و دوستی بیشتر با ایشان یاری و آنها را آرام تر کرد و متوجه شدم با مصالحت و دوستی می توان تا حدی مسئله را حل کرد ولی چگونه؟ 
2- طی چند ماه متوجه شدم که از طرف همکاران آموزشگاه هم به شدت از این کلاس انتقاد می شود و کارهایی را که دانش آموزان انجام می دهند خلاف مقررات مدرسه است مثل همان مسئله موبایل که ذکر شد. و همه همکاران یکصدا می گفتند دوم فلان و . . . ولی هیچ کس در صدد اصلاح وضعیت نابهنجار بر نمی آمد.



  • nazi nazeli
  • ۰
  • ۰

تحقیق علاقه مند کردن دانش آموزان به شرکت در نماز جماعت درمدرسه

تحقیق علاقه مند کردن دانش آموزان به شرکت در نماز جماعت درمدرسه

فهرست مطالب
چکیده
مقدمه 
بیان مساله
اهمیت و ضرورت
شواهد 1
جمع آوری اطلاعات
انتخاب راه حل
اعتبار بخشی راه حل ها
اجرای راه حل یا را حل ها
توصیف وضعیت مطلوب
گردآوری اطلاعات  ( شواهد 2 )
فهرست منابع 

چکیده
با توجه به مراحلی که اجراکردم و براساس مشاهداتم ازوضعیت روحی دانش آموزان وحضورشان در نماز، به این نتایج دست یافتم: 
دانش آموزان بدون اکراه ، در وقت مقرر اقدام به گرفتن وضوکرده و برای نماز آماده می شوند. 
آنان بدون کمرویی ،اشکالاتی را که با آن مواجه می شوند ، می پرسند. 
میزان مشارکتشان در آماده کردن محل نماز ،نشان از علاقه ی آنان داردشمارش دانش آموزان در هنگام نماز خواندن نشان از افزایش تعداد شرکت کنندگان دارد 
تمام همکاران در این پژوهش بیان نمودند که این موفقیت بر اساس کارهایی بوده که با هم انجام داده بودیم خوشحال بودند ومرا تشویق به ادامه ی کارها یی نظیر این کار نمودند ودرخواست کردند نسخه ای از کارم را در اختیار شان قرار دهم . اولیاء نیز بیان داشتند که فرزند انشان به نماز اهمیت می دهند ، والدین می گفتند : هر جای نماز و یا وضو اشتباه می کنیم ،اشتباه ما را گوشزد کرده و اصلاح می نمایند .
با تلاش مداومی که در طول حدود 4 ماه داشتم ، توانستم با کمک همکارانم با گرد آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل آنها اقداماتی انجام دهم که نتیجه ی آنان به این شرح است :
1- اشکالات نماز وشرایط برگزاری نماز جماعت دانش آموزان به طور کامل رفع شده است .
2- دانش آموزان با اشتیاق واز روی اختیار هر روز خودشان مقدمات برگزاری نماز را مهیا می کنند. 
3- گفته های والدین آنها واشتیاق و رفتارشان ، نشان می دهد که نسبت به خواندن نماز علاقمندی نشان داده وچنان چه این روش در سالها ی بعد پیگیری شود ،این امر بیشتر ملکة وجود آنان خواهد شد .
4-  طبق گفته ی والدین ،دانش آموزان نه فقط خود نماز می خوانند، بلکه در خانواده نیز اقدام به رفع اشکال وضو و نماز والدین و دیگر اعضای خانوده ی خود می نماید. 
5- آنها بدون احساس کمرویی هر جا به اشکالی برخورد می کنند، با من در میان می گذارند . این نشان می دهد که هم از نظر روحیه وهم از نظر رشد اجتماعی متحول شده اند .
6- همکاران از این پیشامد بسیار خوشحالند و من می توانم آنها را تشویق به انجام پژوهش بنمایم؛ چون یکی از اهداف آموزش وپرورش تربیت معلمان پژوهنده است .
7- می توانم این تجربه را در اختیار سایر همکاران وآموزش وپرورش منطقه ام قرار دهم تا راهنمای علمی برای همکاران باشد . 
8- ضمن اینکه در این راه به تجربه ای پژوهشی دست پیدا کردم ،جهت اجرای پژوهش های بعدی انگیزه ای مضاعف بدست آورده ام .




  • nazi nazeli
  • ۰
  • ۰

تحقیق چگونه بد خطی فرزندم را اصلاح کنم

تحقیق چگونه بد خطی فرزندم را اصلاح کنم

چکیده
در پایه چهارم دو درس ریاضی و فارسی ( قرائت فارسی و املای فارسی ) کلیدی هستند و بیشترین ساعات به این دو درس اختصاص می یابد و از بین دو درس ذکر شده درس فارسی از اهمیت دو چندانی برخوردار می باشد. 
پس از مطالعه نمرات و بحث با معلم پایه چهارم و والدین ، راه های متعددی جهت تقویت املای آنان مورد بررسی قرار گرفت.
خوشبختانه بعد از بیست جلسه دانش آموزان مشکل دار , طوری پیشرفت کردند که معلم پایه چهارم باورشان نمی شد که این دانش آموزان , همان دانش آموزان بیست روز پیش هستند . شرکت در بحث های کلاس , پیشرفت در سایر نتیجه تقویت آنها در درس املا بود . جهت تشویق دانش آموزانی که پیشرفت حاصل نموده اند مدیر مدرسه جوایزی را به آنان داد . اولیای دانش آموزان هم خیلی خوشحال بودند و حتی یکی از اولیا که بیسواد بود تصمیم گرفت که کلاس فشرده ای هم برای او جهت سواد آموزی بصورت خصوصی در نظر گرفته شود .

مقدمه : توصیف وضعیت موجود
اینجانب ................ با کدپرسنلی …………… دارای مدرک ………… ، مدت ………………. است که در خدمت آموزش و پرورش می باشم . در سال جاری بعنوان معلم پایه چهارم دبستان ………… مشغول به خدمت هستم.
مقطع ابتدایی زیر بنای مقاطع دیگر تحصیلی می باشد و در مقطع ابتدایی نیز پایه چهارم جزء پایه های مهم می باشد و هر چقدر دانش آموزان در این پایه بهتر آموزش ببینند در پایه های دیگر راحت تر هستند و بالعکس ؛ در پایه چهارم دو درس ریاضی و فارسی ( قرائت فارسی و املای فارسی ) کلیدی هستند و بیشترین ساعات به این دو درس اختصاص می یابد و از بین دو درس ذکر شده درس فارسی از اهمیت دو چندانی برخوردار می باشد. طوری که بدون یادگیری درس فارسی , یادگیری دروس دیگر تقریباً غیر ممکن می باشد.
چندین بار بود که آموزگار پایه چهارم از وضعیت تحصیلی دو دانش آموز ابراز نگرانی می کرد و آنان را در حد دانش آموزان پایه اول هم نمی دانست . از عدم پیشرفت تحصیلی آنان صحبت می کرد؛ مدیر مدرسه با اولیای دانش آموزان ذکر شده , مشاوراتی را بعمل آورد . قرار شد آنان به فرندان خود کمک کنند و همگام با معلم درس ها را تکرار و تمرین کنند.
بعد از گذشت یک ماه , متاسفانه پیشرفتی حاصل نشد در جلسه شورای معلمان وضعیت دانش آموزان ذکر شده مورد بحث قرار گرفت . پیشنهادهایی ارائه گردید بنده را مامور رسیدگی به این دانش آموزان نمودند , من هم با بررسی نمرات سال گذشته آنان و مشاوره با والدین و معلم پایه چهارم آنان مطالبی را جمع آوری نمودم.

فهرست مطالب :
چکیده
مقدمه 
بیان مسئله و توصیف وضعیت موجود 
پیشینه تحقیق
یافته های علمی 
گردآوری اطلاعات شواهد 1
تجزیه و تحلیل 
گردآوری اطلاعات شواهد 2
اعتبارسنجی
پیشنهاد
منابع





  • nazi nazeli
  • ۰
  • ۰

تحقیق راهکارهای تقویت املای پایه اول ابتدایی

تحقیق راهکارهای تقویت املای پایه اول ابتدایی

فهرست مطالب
چکیدهمرحله اول ( موضوع پژوهش )
مرحله دوم ( توصیف مساله )
مرحله سوم ( گردآوری اطلاعات پیرامون موضوع )
اصول و مبانی املا 
مرحله چهارم( شناسایی مهمترین عوامل در ایجاد مسأله)
مرحله پنجم(تفکر و جستجو برای پیدا کردن راه حل مناسب)
مرحله ششم(اجرای راه حل با ذکر جزییات و چگونگی اجرا)
مرحله هفتم(ارزیابی از میزان تاثیر گذاری راه حل اجرا شده)
مرحله هشتم(ارزیابی از میزان اعتبار اقدام انجام شده)
مرحله نهم(نتیجه گیری ، پیشنهاد)
نتیجه گیری
فهرست منابع 
ضمائم

چکیده
پژوهشگر با استناد به اینکه دانش آموزان زیادی وجود دارند که در درس املا دچار اختلال هستند و نسبت به اشتباهاتی که مرتکب می شوند ارزشیابی کمتری می گیرند و این امر باعث دلسردی آنها نسبت به درس می شود.
معمولا معلمان و والدین برای تقویت املا نوشتن باید به راههای مختلفی بیاندیشند و به دلیل اینکه انواع اشتباهاتی که دانش آموز مرتکب می شود از یک نوع و از یک سنخ نیستند تا بتوان با اتخاذ یک روش همه آن اشتباهات را از بین برد وبه پیشرفت وی اطمینان یافت.
بنا براین ما باید در املا از روشهای چند یادگیری برای افزایش مهارت املا استفاده کنیم. لذا من در این اقدام پژوهی به این نکته اشاره می نمایم.
کلید واژه : دانش آموز – پایه اول ابتدایی - املا – مهارت – تقویت 

مرحله اول(موضوع پژوهش)
چگونه توانستم املای دانش آموزم را تقویت نمایم؟
شنیدن و خواندن وسیله ای است برای پی بردن به افکار دیگران و گفتار و نوشتن وسیله است برای آگاه ساختن دیگران از مقاصد و افکار خود. بنا براین تمام تلاش و کوششهایی که در زمینه آموزش زبان فارسی در دبستان انجام می گیرد باید در جهت پرورش ارکان چندگانه آن یعنی شنیدن ، گفتن، خواندن و نوشتن باشد.
مرحله دوم(توصیف مسأله)
اینجانب .......................... ، دارای مدرک فوق دیپلم آموزش ابتدایی ، مدت ............سال سابقه خدمت در مقطع ابتدایی را در پایه های مختلف داشته ام . در سال جاری در دبستان دخترانه ................ مشغول به خدمت بودم .
مقطع ابتدایی زیر بنای مقاطع دیگر تحصیلی می باشد و در مقطع ابتدایی نیز پایه اول اساس پایه های دیگر می باشد و هر چقدر دانش آموزان در این پایه بهتر آموزش ببینند در پایه های دیگر راحت تر هستند و بالعکس ؛ درپایه اول دو درس ریاضی و فارسی ( قرائت فارسی و املای فارسی ) کلیدی هستند و بیشترین ساعات به این دودرس اختصاص می یابد و از بین دو درس ذکر شده درس فارسی از اهمیت دو چندانی برخوردار می باشد.
طوری که بدون یادگیری درس فارسی , یادگیری دروس دیگر تقریباً غیر ممکن می باشد.
بعد از گذشت چند هفته از آغاز سال تحصیلی با تصحیح املای مهدی متوجه شدم که او در نوشتن املا بسیارضعیف است و با دادن تذکر به او نیز هیچ پیشرفتی حاصل نشد. مدیر مدرسه با اولیای دانش آموز ذکر شده ,مشورتی را بعمل آورد . قرار شد آنان به فرندخود کمک کنند و همگام با معلم درس ها را تکرار و تمرین کنند.



  • nazi nazeli
  • ۰
  • ۰

تحقیق نقش تربیت بدنی در کاهش پرخاشگری دانش آموزان

تحقیق نقش تربیت بدنی در کاهش پرخاشگری دانش آموزان

فهرست مطالب
چکیده
مقدمه 
طرح  مساله
پیشینه تحقیق
توصیف وضعیت موجود
گردآوری اطلاعات (شواهد 1 )
تجزیه وتحلیل وتفسیر داده ها
ارائه ی راه حل های مناسب
چگونگی اجرای راه حل های جدید و پیشنهادی
راه حل انتخابی
اجرای بهترین راه حل
گردآوری اطلاعات (2)
ارزیابی نتایج
نتیجه گیری (گزارش نهایی)
پیشنهادها
فهرست منابع 
ضمایم 

چکیده 
پژوهشی که در مقابل شماست برای برطرف کردن پرخاشگری در دانش آموزان از راه ورزش تنظیم گردیده است برای رفع این مشکل به جمع آوری اطلاعات و شواهد از راههای مختلف از جمله همکاری از همکاران ، خانواده ها ، مسئولین و مشاور و ورزشهای مختلف پرداختم پس از بررسی راههای مختلف راه مناسب را انتخاب و در کلاس اجرا کردم .
در مدتی که مشغول  به تدریس بودم ، همواره دوست داشتم ، در کنار تربیت بدنی دانش آموزانی عاری از هر گونه مشکل اخلاقی داشته باشم و به بهداشت روانی و ایجاد محیطی سالم و پر نشاط و به دور از عوامل مختلفی که باعث ایجاد اختلال در روند کارم می شدند توجه داشتم و با استفاده از روشهای مؤثر و مفید به رفع عوامل مشکل زا پرداخته ام در اینجا نیز در کلاس با مشکلی رو به رو شده ام که باعث ایجاد اختلال و بی نظمی و ناآرامی در کلاس و مزاحمت جهت ادامه کارم شده است که آن مشکل وجود یک نفر دانش آموز پرخاشگر در کلاسم بود که در زنگ ورزش خیلی کارم را سخت کرده بود در نتیجه تصمیم به رفع این مشکل و تغییر در وضعیت نامطلوبی که در کلاس به وجود آمده بود گرفتم .
در ابتدا در وقتهای آزاد بصورت شخصی و صمیمانه با او گفتگو کرده و سعی در شناخت رفتارش کردم و دریافتم که ریشه اصلی پرخاشگری و استرس در خانواده است چون خانواده ای بودند که کاری به ورزش نداشتند و شغل پدر و ارتباط عاطفی والدین با فرزند تأثیر معنی داری بر وضعیت پرخاشگری و باورهای هنجاری دانش آموز درباره پرخاشگری داشت . پس از مشورت با دیگر دبیران و اطلاع از اتفاق نظر آنان با بنده جلسات خصوصی با حضور مدیر مدرسه و ولی دانش آموز برگزار شد که طی این مذاکرات ارتباط پرخاشگری با دیگر عوامل و نتایج پرخاشگری و رفتار فرد پرخاشگر و عوامل تقویت کننده و بازدارنده این رفتار مشخص شد .
سپس به جمع آوری اطلاعات از طرق مختلف مطالعه کتاب های تربیت بدنی ، مجلات زیور ورزش ، صحبت با متخصصین و صحبت با دبیران تربیت بدنی و دیگر دبیران این دانش آموز پرداخته و این اطلاعات را تجربه و تحلیل نموده و انواع پرخاشگری و اصول درمان آن و روشهای درمان با انواع ورزشها و عوامل مرتبط با آن را مشخص کردم . و مهمترین عامل مرتبط را که همانا فقر عاطفی خانواده و توجه نکردن به وضعیت بدنی بچه ها و بی توجهی به ورزش و سلامتی بوده از میان آنها مشخص کرده و سعی در کاهش و حذف عامل کرده و کاهش قابل توجه رفتار پرخاشگرانه را ملاحظه کردم جهت اطمینان حاصل کردن از روش کار مرتب با خانواده و دبیران در ارتباط بوده و از نتیجه کار مطمئن شدم نواقص کار را برطرف کرده و نتایج را مشخص و در پایان تحقیق آوردم امید است که با تلاش و سعی در این زمینه توانسته باشم نشاط و شادابی را در این دانش آموز به ارمغان آورده و خانواده ای را شاد و مسرور کرده باشم و امیدوارم توانسته باشم با کمک گرفتن از اولیاء با توجه به سال حماسه ی سیاسی و حماسه اقتصادی بتوانم پرخاشگری را کم کرده تا نه به جامعه و نه به خانواده ضربه ی اقتصادی و روحی و روانی وارد نشود . امام (ره ) فرموده است : « مملکت ما همانطور که به علما و دانشمندان احتیاج دارد به شما ورزشکاران نیز نیاز دارد »  انشاءالله





  • nazi nazeli
  • ۰
  • ۰

دانلود حل المسائل Digital Signal Processing

دانلود حل المسائل Digital Signal Processing

توضیحات :
حل المسائل کامل کتاب Digital Signal Processing
تمامی تمرین های 12  فصل به طور کامل و به صورت تشریحی حل شده اند. 



  • nazi nazeli
  • ۰
  • ۰

سوالات متقاضیان اخذ نمایندگی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران

سوالات متقاضیان اخذ نمایندگی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران

وب سایت همیار دانشجو جهت آمادگی شما عزیزان  سوالات عمومی نمایندگی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران را آماده نمونده است این بسته سوالات شامل سوالات عمومی جهت دریافت نمایندگی بیمه مرکزی می باشد تمامی سوالات به صورت تستی و دارای پاسخنامه می باشد

شامل نمونه سوالات آزمون استخدامی عمومی شامل بیش از ۱۴۰۰ سوال مهم :
۸۷ سوال فناوری اطلاعات + پاسخنامه
۲۶۴ سوال زبان انگلیسی + پاسخنامه
۲۵۰ سوال معارف اسلامی + پاسخنامه
۳۳۰ سوال اطلاعات سیاسی، اجتماعی و مبانی قانونی + پاسخنامه
۲۵۰ سوال زبان و ادبیات فارسی + پاسخنامه
۲۵۰ سوال ریاضیات عمومی + پاسخ تشریحی
۵۰ سوال آمار مقدماتی + پاسخنامه
100 سوال حقوق بیمه بهمراه پاسخنامه
مجموعه سوالات سرفصل های مربوط به آزمون بیمه مرکزی برگرفته از۲ جلد کتاب جامع آموزش بیمه سال چاپ۹۴ تالیف پژوهشکده بیمه که شامل بیمه های بازرگانی _ اموال _ اشخاص_ مسولیت _و نمونه سوالات مربوط به فن اوری اطلاعات و آیین نامه های مربوطه میباشد
جزوه آشنایی با سیستم اصول و کلیات بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران


تمام محصولات همیار دانشجو به صورت فایل دانلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ این محصول، همان لحظه قادر به دریافت محصول خواهید بود. این فرایند کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام میپذیرد.
جهت پرداخت مبلغ این محصول شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ محصول را پرداخت نمایید.


  • nazi nazeli